سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 442104
۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
شیخ الاسلام آموزش پرورش قم

مدیرکل آموزش و پرورش عنصر تقوا را مهمترین رکن در توفیق مدیران در عرصه های مختلف دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حمیدرضا شیخ الاسلام امروز در جمع خبرنگاران با ذکر این مطلب که اصلی ترین شاخص های توسعه، امید به زندگی، درآمد سرانه و آموزش و پروش هستند گفت0 اگر بخواهیم دو اصل اول را هم افزایش دهیم باید به آموزش‌وپرورش فکر کنیم.

وی آموزش‌وپرورش پل ارتباطی بین مدرسه و خانه ایجاد کرده است و مسئولان آموزش‌وپرورش هیچ وقت نمی توانند خود را جدای این ارتباط بدانند؛ صداقت کلام و نوشتار رسانه می تواند مردم را به حاکمیت و دولت و نظام امیدوار کند اگر ملاک ارزشیابی تقوا باشد جامعه هیچ وقت دچار اختلال نخواهد شد اما اگر مدیری برای خود کار کند و نگاه خدمت به خلق را نداشته باشد در هر دو دنیا جزای عمل خودرا خواهد دید.

وی اظهارکرد: هرجا که مدیران ما تقوا را پیشانی عمل کرد خود داشتند موفق شدند و هرجا که هر مدیری به دنبال بیلان دهی و ارایه خود بود هیچگاه موفقیتی کسب نشد؛‌ این مطلب را باید به نسل جوان جامعه نیز آموزش داد.

مدیرکل آموزش پرورش استان قم بیان کرد: یکی از مهمترین تلاش های آموزش‌وپرورش در راستای حفظ ارزش های دینی و اعتقادی در سطح جامعه دانش آموزی است و در این زمینه پیشرفت های امروز با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به توسعه مدارس امین در سطح استان قم بیان کرد: دانش آموز اگر گرفتار یک اسیب اجتماعی شده است به این معنا نیست که این مساله در مدرسه برای دانش آموز ایجاد شده است.

شیخ الاسلام عنوان کرد: کل مربیان پرورشی کشور نزدیک به 60 هزار نفر است، با 100 هزار مدرسه کمبود هایی در سطح کشور وجود دارد

وی بیان کرد: 97 درصد مدارس نیروی پرورشی دارد و جز معدود استان‌هایی هستیم که توانستیم در این زمینه ساماندهی انجام بدهیم؛ برنامه تجلیل از مربیان پرورشی و بازدید از خانواده شهدای علوم تربیتی و تجلیل از فعالین امور تربیتی به مناسبت هفته امور تربیتی ازجمله برنامه‌های تربیتی در حوزه آموزش‌وپرورش است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha